znajdz produkt
 
SYSTEMY STEREOSYSTEMY STEREO PREMIUMSYSTEMY KINA DOMOWEGOSYSTEMY MINI/MICRO MELODYPRODUKTY ARCHIWALNE
startWYPRZEDAŻSystemySystemySystemySystemyProduktylinkikontakt
START  WYPRZEDAŻ           NASI
PARTNERZY
 KONTAKT
 
 
 
 

Historia Marantz

Początki
Historia firmy Marantz rozpoczyna się w 1948 roku, kiedy Columbia Broadcasting System zaprezentowała pierwszą monofoniczną analogową płytę długogrającą (LP), pokazując wartość, jaką może stanowić dokładna reprodukcja muzyki. Jednym z jej entuzjastów był grafik i amatorski muzyk Saul Bernard Marantz, urodzony w Nowym Yorku w 1911 roku. Niezadowolony ze sprzętu muzycznego dostępnego na rynku, Saul spędzał dużo czasu na projektowaniu wzmacniaczy, za pomocą których mógł odtwarzać swoje ulubione płyty.

We wczesnym okresie odtwarzanie płyt LP było możliwe wyłącznie z mizerną jakością, z powodu złych charakterystyk nagrań. Żeby ominąć ten problem, Saul w 1952 roku stworzył rewolucyjny jak na ówczesne czasy przedwzmacniacz. Wyposażył go w equalizer, potrafiący wyregulować niedociągnięcia powstałe podczas nagrywania płyt. Swój przedwzmacniacz nazwał „Audio Consolette”. Żona namówiła Saula do wyprodukowania i sprzedania 100 sztuk tego urządzenia. Zapotrzebowanie przerosło jednak najśmielsze oczekiwania – lista zamówień zwiększyła się w ciągu roku do 400 !

Prestigious Line
W 1953 roku Saul założył firmę Marantz Company. Po roku udało mu się wprowadzić na rynek Model 1 Mono Preamplifier – będący jego Audio Consolette z komercyjną nazwą. Przedwzmacniacz zawierał niezwykle wyszukany equalizer dźwięku gramofonowego, spełniający standardy RIAA, wprowadzone w tym samym zresztą roku. Urządzenie posiadało również 7 wejść, włączając w to wejście audio TV, tworząc prekursorskie rozwiązanie znane ze współczesnych zestawów kina domowego ponad 40 lat temu !

Kosztujący 168 dolarów Model 1 został przyjęty niezwykle entuzjastycznie ze względu na możliwości muzyczne i zachwycająca dynamikę. Z obrotowym potencjometrem głośności i oddzielnym zasilaczem, położył fundamenty pod tradycyjne wartości, którym hołduje firma: jakość i innowacyjność. Obecnie kolekcjonerzy są gotowi zapłacić wielokrotność wyjściowej ceny za Model 1 w dobrym stanie.

Następny produkt – Model 2 Power Amplifier, został wprowadzony na rynek w 1956 roku. Ta wyjątkowa konstrukcja na wiele lat pozostawiła w tyle konkurencję. Model 2 posiadał przełącznik mocy odtwarzania – 40 wat i 25 wat.

Doskonały dźwięk W 1957 roku powstały Model 3 Mono Two-way Chanel Divider oraz Model 4 Power Supply, a rok później Model 5 z mniejszą mocą, ale bardziej od drogiego Model 2 przystępny cenowo. Rok ten przyniósł również narodziny nagrań stereo, co zaowocowało wypuszczeniem na rynek adaptera stereo Model 6 do użycia z dwoma przedwzmacniaczami Model 1. Bardziej znaczące było jednak to, że Marantz skonstruował przedwzmacniacz stereofoniczny Model 7c Stereo Preamplifier, który stał się jednym z najlepiej sprzedających się high-endowych komponentów audio w historii (ponad 130 000 sprzedanych sztuk we wszystkich konfiguracjach).

Na początku lat 60-tych, Marantz wyprodukował pierwszy wzmacniacz stereo 30-wat na kanał - Model 8. W 1963 roku powstał Model 9 – 70-watowy wzmacniacz monofoniczny oraz Model 10 – tuner z wbudowanym oscyloskopem sprawdzającym jakość, moc i zrównoważenie odbieranego sygnału.

Czasy się zmieniają
Lata 60-te były okresem rewolucji muzycznych, które w znaczący sposób wpłynęły na produkty firmy Marantz. Duże koszty związane z produkcją Modelu 10 doprowadziły Saula Marantza do kłopotów finansowych, zmuszając go do sprzedaży firmy firmie Superscope Inc. w 1964 roku. Era „Złotego Marantza” odeszła bezpowrotnie. Saul Bernard Marantz umarł w wieku 86 lat w 1997 roku. Po przejęciu Marantza, prezydent firmy Superscope Joseph Tushinsky postanowił rozszerzyć działalność i uczynić Marantza firmą o zasięgu globalnym. Zwrócił się do japońskich producentów o pomoc w wejściu na środkowy segment rynku. I tak doszło do zawiązania współpracy ze Standard Radio Corporation of Japan, która zaowocowała wypuszczeniem na rynek w 1966 roku Modelu 25 Stereo. Od tego momentu projektowanie i produkcja (za wyjątkiem produktów klasy A) została przeniesiona ze Stanów Zjednoczonych do Japonii, a Superscope Inc. stała się 50% udziałowcem Standard Radio Corp., która to w 1975 roku zmieniła swoją nazwę na Marantz Japan Inc..

Od połowy lat 70-tych Marantz kontynuował produkcję high-endowego i mid-endowego sprzętu Hi-Fi. Jednak pod koniec dekady firma znalazła się w samym środku niezwykle konkurencyjnego rynku, co przyczyniło się do sprzedaży przez Superscope w 1980 roku praw do marki Marantz, sieci dystrybutorów i kapitału (z wyjątkiem zlokalizowanego w USA i w Kanadzie) firmie Royal Philips Electronics – duńskiemu gigantowi elektroniki użytkowej. Niestety, będąca własnością firmy Superscope na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady marka Marantz zaczęła produkować tanie produkty masowe w tych właśnie państwach. Ten stan utrzymywał się aż do roku 1992, kiedy to Philips otrzymał prawa do marki i sieci sprzedaży również w Stanach Zjednoczonych.

Cyfrowa rzeczywistość
Okres Philips - Marantz wyznacza trzecią fazę w historii firmy. Można ją określić jako przejście od technologii czysto analogowej do cyfrowej. Pierwszy z wiodących w swojej klasie odtwarzaczy CD firmy Marantz CD-63 powstał w 1982 roku. Philips pozostawał na tym polu liderem przez 19 lat, dając Marantzowi unikalny dostęp do pionierskich rozwiązań cyfrowej techniki dźwięku. To między innymi dzięki temu powstały takie produkty jak wzmacniacz cyfrowy DPM-7 w 1985, nagrywarka CD CDR-1 w 1991 roku i odtwarzacz płyt Super Audio CD SA-1 w 1999 roku.

Jeśli produkty z wczesnych lat 70-tych osłabiły obraz marki Marantz, dekady, które nastąpiły później, odnowiły go i pozwoliły na powrót do prestiżowej pozycji w segmencie urządzeń high-endowych. Kamieniami milowymi były takie produkty jak wzmacniacz PM-6a wypuszczony w 1981 roku oraz wygrywające nagrody SC-5 i SM-5 w 1994. W 1995 roku nastąpił powrót lampowych wzmacniaczy, co zaowocowało wypuszczeniem na rynek T-1 i replik oryginalnych Modeli 7 i 9.

Marantz dzisiaj
Okres Philipsa skończył się w 2001 roku, kiedy to Marantz Japan Inc. uzyskał na wyłączność markę oraz międzynarodową sieć dystrybucyjną. Obecnie Marantz należy do D&M Holdings, holdingu, który powstał w 2002 roku integrując firmę Marantz i producenta sprzętu Hi-Fi Denona w aliansie strategicznym wzmacniającym obydwa podmioty. Holding zatrudnia ponad 1600 pracowników w ponad 50 krajach. Starannie dobiera dystrybutorów, aby zapewnić jakość usług zbieżną z jakością samych produktów firmy Marantz. Dystrybutorzy muszą spełnić ściśle określone wymagania, zanim mogą sprzedawać produkty Marantz.

Produkty Marantz oferowane są w trzech seriach. Seria „Range” jest znana dzięki systemom elastycznym i uniwersalnym w zastosowaniu. Seria „Style” ze swoim lekkim i artystycznym designem jest skierowana do odbiorców ceniących minimalistyczne rozwiązania. Na samym szczycie znajduje się seria „Premium” oferująca high-endowy sprzęt dla prawdziwych melomanów. W międzyczasie powstało wiele kategori pośrednich, takich jak „Reference”, czy „Original Special Edition” w których użyto najlepszych możliwych komponentów. Wreszcie, sprzęt oznaczony jako „Ken Ishiwata Signature”, będący bezkompromisowym rozwiązaniem, oferującym najlepsze możliwe elementy w produkowanych urządzeniach.

Przyszłość
W 2002 roku Marantz rozpoczął nową przygodę z D&M Holding Inc. Holding ten będzie doskonale dostosowywał się do rozwojowego rynku Audio i Video oraz technik cyfrowych. Zarówno Marantz jak i DENON są liderami branży systemów kina domowego i produktów AV i będą zdobywać coraz silniejszą pozycję na niezwykle konkurencyjnym rynku.